Z otrokom delite njegov interes in tako izboljšajte kvaliteto in dolžino vajinega pogovora

Otroci tudi na področju govora pridobijo največ takrat, kadar v pogovoru prevzemajo vlogo aktivnega komunikacijskega partnerja in tako opravijo več zaporednih komunikacijskih izmenjav.

Da bi bil pogovor z otrokom čim daljši in bi bil otrok v njem čim bolj aktiven govorite o tem, kar zanima otroka.

Zamislimo si, da ste z vašim malčkom na sprehodu in otrok je opazil sosedovo mačko. Pritegnila je vso njegovo pozornost.

Prav to mačko sta videla že neštetokrat in prav tolikokrat sta o njej govorila, zato mu želite ponuditi nekaj novega. Istočasno na drevesu, ravno pred vama, opazite jato ptičev, ki pritegne vašo pozornost in ker te priložnosti nočete zamuditi, otoku začnete pripovedovati o njih.

Torej: otrok, kljub vašim namigom, še naprej opazuje mačko, vi pa mu govorite o ptičih.

V najboljšem primeru se bo vajin pogovor zelo hitro končal. V najslabšem primeru pa bo otrok med seboj povezal dva napačna pojma ( npr. pretegovanje mačke s frfotanjem ali ščebetanjem).

Kljub vašemu res dobremu namenu, da boste otroka naučili nekaj novega se to ni zgodilo.

Lahko pa se otroku pridružite v njegovem interesnem področju in z njim govorite o tem kar ga tisti trenutek zanima in zaposluje. Na ta način bo njegov interes za interakcijo daljši, bolj bo pozoren in lažje si bo zapomnil nove informacije in besede ter veliko bolj bo užival v komunikaciji.

Ker bo pogovor trajal dlje, se vam bo prav gotovo ponudila nova priložnost, da njegove interese in znanje razširite in jih bogatite.

Odrasli lahko otroku, s svojim širokim vedenjem, vedno in ob prav vsaki temi, podamo kakšno novo informacijo ali besedo ali pa »njegovo« temo povežemo z novo in tako širimo polje njegovih interesov.

Otrokova usmerjena pozornost je krajša in manj konstantna kot pozornost odraslega in če ni podkrepljena z notranjo motivacijo se njen obseg še bistveno skrajša.

Pozorni pa moramo biti, da pogovora ne spremenimo v monolog. Med govorjenjem se večkrat ustavimo in počakamo in tako otroku ponudimo priložnost, da aktivno sodeluje. Svoje komunikacijske izmenjave po dolžini in hitrosti uravnotežimo z otrokovimi.

S svojim interesom za »njegovo« temo boste otroku sporočili, da vam je pomembno kaj vam sporoča in na ta način bosta dolgoročno gradila pozitiven odnos in povezanost.

Želja po komunikaciji vedno izhaja iz potrebe, da nekaj sporočimo in vedenja, da nas bo nekdo poslušal.

Če smo iskreni ni z nami prav nič drugače, kajne?

Če nas tema pogovora ne zanima smo v pogovoru večinoma pasivni, včasih z mislimi tudi drugje in po navadi le  čakamo priložnost, da bomo pogovor zaključili.

Kadar pa smo v družbi ljudi, ki so nam blizu, z nami delijo iste interese in pogovor teče o temi, ki nas zanima, se v pogovor aktivno vključujemo, delimo svoje misli, v pogovoru uživamo in v njem tudi dlje vztrajamo.

Uživajte v igri in pogovorih s svojimi otroci